Bez kategorii

Tempora

Tempus fugit, aeternitas manet.

/Czas ucieka, wieczność pozostaje./

Dla niektórych już tylko wieczność, dla mnie nadal jedno i drugie.

Czas ostatnio przyśpieszył. Mój czas. Którego coraz mniej i coraz bardziej nie wiadomo jak dużo jeszcze. I czas zewnętrzny. Zagadkowe katastrofy, zagadkowe zabójstwa i samobójstwa zdarzają się zbyt często. Zbyt często, aby nie powodować dodatkowego przyśpieszenia w czasie wewnętrznym.

***
12. Nie twórz teorii spiskowych (11. Nie wychylaj się)

Izaak Lewitan - "Nad wiecznym pokojem"
Izaak Lewitan – „Nad wiecznym pokojem” (1894)

5 myśli w temacie “Tempora

  1. Brzmisz jakbyś wtórowała Świadkom Jehowy w zapowiadaniu końca świata. Tymczasem koniec świata na każdego przyjdzie w stosownym momencie.

    To, co napisałaś na górze, młodzież tłumaczy „Czas ucieka, wieczność czeka”. Żeby się rymowało :).

    Polubienie

    1. Te rozważania mają bardziej zabarwienie psychologiczno-egzystencjalne niż religijne. Jestem wierzącą agnostyczką, jak też podaję pod „Info”. I nie mam nawet jeszcze wizji końca świata 🙂

      Tak tłumaczą, nawet na nagrobkach widziałam, ale to drugie tłumaczenie wydaje mi się lepsze i bliższe oryginału.

      Polubienie

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.